Miiapiia

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 21 maj 2010 16:51

Kommunen bjuder på stadsrunda t-shirt och mat..måste man ju vara med på.

Min första tanke var att springa rundan på 5 km men sen ville jag gå med mina kompisar, tänkte att då kan jag ju ta vackra bilder under tiden.

Nu gick inte det så bra med tanke på farten som mina kära kollegor höll, och att stanna till ibland var inte att tala om.

I slutet på rundan fick jag ialla fall chansen,då saktade jag in och fick två bilder i farten .

trevligt hade vi och kvart i tio var vi sist ifrån gröningen vid stadshuset.


Vårt vackra stadshus

  efteråt smakade det underbartgott med grillat och sallad

  Hela rundan var bjöd på underbar natur      

Av Maria - 19 maj 2010 16:14

Har suttit en stund med kamerans handbok och gjort en del inställningar.

Intressant vad man kan göra med en digitalkamera.

Nu har jag tränat på att ta NÄRA och det blev ganska fräckt.

Mina små blommor på balkongen blev jättefina tycker jag.   


Nästa steg är att ta bildr i rörelse vilket jag tror blir häftigt, så det är att dyka ner i handboken igen.


Gjorde en cykeltur till Skälderviken idag och det är blommor överallt, tror det är det jag gillar att fota   


  SÖTA !!!     Så nära det går...  

Av Maria - 17 maj 2010 19:48

Jag sitter här och tittar ut, ser solen för en gångs skull denna vår och ja vart tog den vägen? våren och värmen.

Men jag är en optimist så jag tror att värmen är på väg.        

Vårbilderna får värma så länge...      nästan i full blom,  Kollade häromdagen helt utblommade  

 

En sprickfärdig knopp.

 

Presentation


Välkommen till min bloggvärld

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards